Bilprovningen är Sveriges enda rikstäckande och ledande aktör inom bilbesiktningar. Långt över 200 miljoner personbilar har besiktats sedan start och de har idag närmre 100 besiktningsstationer i landet. Deras mål är att erbjuda kunder trygghet och ett gediget fordonskunnande, samt att bidra med trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan.
Om tjänsten
Bilprovningen har nyligen startat upp en intern IT-Servicedeskfunktion som ansvarar för att tekniskt supportera samtliga tekniker utspridda på besiktningsstationer i hela Sverige. Genom inkommande ärenden via system, mejl och telefon hanterar du service requests, incidenter, bevakning av rapporter och mycket därtill. Ärendena innefattar allt ifrån lösenordsåterställning och korrigeringar av mätarställning till felsökning av handdatorer. Likaväl eskalerar eller omdirigerar du ärenden om så krävs eftersom vi hjälper alla våra kollegor efter bästa förmåga. Då IT-miljön idag är komplex söker vi dig med servicedeskvana som vill vara med oss i etableringen av en stabil och fungerande support gentemot våra många kompetenta medarbetare.
Du erbjuds
En utvecklingsresa tillsammans med ett team om fyra personer på en arbetsplats med god stämning och familjär känsla. En möjlighet att vara en del av en organisation som präglas av hög yrkeskompetens inom bilbesiktning och stolthet över att säkra och bevara mänskligt liv ute i trafiken. Ett generöst förmånspaket, flexibla arbetstider och nyrenoverade lokaler.
Vi tror att du…
• Har minst två års erfarenhet av arbete i en servicedeskfunktion eller IT-support
• Har grundläggande kunskaper kring IT-infrastruktur så som nät, skrivare, servrar etc.
• Har erfarenhet av att arbeta i Office365-paketet och AD
• Är prestigelös, noggrann, serviceminded och har skinn på näsan
• Har långsiktiga ambitioner med den här tjänsten
• Har flytande kunskaper i svenska och engelska
Det är viktigt att du besitter en bred grund inom IT och har förmågan att lätt sätta dig in i ny teknik och situationer du inte stött på tidigare. För att lyckas hos oss är du en lagspelare som hjälps åt och tar hjälp av kollegor.
Praktisk information
• Start: snarast möjligt
• Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
• Arbetstider: varierar mellan 07:00-20:00, det tillkommer viss jourtid på lördagar som kan förläggas hemifrån.
• Placering: Stockholm, Rissne
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Bilprovningen med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Tom på tom@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.
Sökord: Servicedesk, IT-support, Kundtjänst, Kundservice, Support
Bilprovningen har nyligen startat upp en intern IT-Servicedeskfunktion som ansvarar för att tekniskt supportera samtliga tekniker The Wofi, Stockholm
Är du en klippa på Excel? Har du jobbat med logistik och orderhantering? Då tycker vi definitivt att du ska läsa vidare! The Wofi, Kista
Vi söker dig som redan är framgångsrik i rollen som Account Manager eller Rekryterare och vill accelerera din karriär tillsammans med oss! The Wofi, Stockholm
We now need to strengthen up and hire a Service Delivery Manager with responsibility for the whole customer journey, end-to-end. The Wofi, Stockholm
Vi söker en finsktalande Customer Success Specialist som vill arbeta på ett bolag som verkligen gör det lilla extra The Wofi, Lidingö
Vi söker nu en dansktalande kundtjänstmedarbetare på heltid till Wella! The Wofi, Solna
Vi söker dig med bakgrund inom teknisk support som vill vara med i en spännande expansiv fas på ett väletablerat företag! The Wofi, Rotebro