The Wofi

Extrajobb för studerande: Customer Support hos Tomra Systems

Fantastisk möjlighet för dig som vill kombinera dina studier med ett meriterande extrajobb på ett bolag med unikt stark ställning på marknaden! Här får du kombinera ditt intresse för teknik och kundservice på ett företag som jobbar för en positiv klimatutveckling globalt. Du välkomnas till ett företag under tillväxt och vårt trivsamma kontor i Sollentuna där det råder en familjär stämning. Kulturen hos oss präglas av värdeorden Innovation, Passion och Ansvar. Heltidstjänst erbjuds under fyra veckor sommaren 2019.

TOMRA Group är en norsk koncern som är noterad på Oslo-börsen. Företaget grundades 1972 och började med design, tillverkning och försäljning av returautomater. Idag skapar företaget sensor-baserade lösningar för optimal resursproduktivitet inom flera olika områden. Organisationen är indelad i två affärsområden; Collection solutions (tillverkning, försäljning och service av returmaskiner) samt Sorting solutions (Sorteringsmaskiner för återvinning, gruv- & matindustrin). Koncernen är verksam i fler än 80 länder och har cirka 4 000 anställda och omsatte 2017 ca 7,4 miljarder NOK. TOMRA har tillsammans med sina kunder, leverantörer och partners hjälpt till med att undvika att 27 miljoner ton CO2 släpptes ut under 2017.

Tomra Systems AB (Sverige) grundades 1990 och har ca 50 anställda inom områdena marknadsföring/försäljning, service och administration. TOMRAs servicenätverk är indelat i 4 regioner och täcker hela Sveriges yta.

Arbetsuppgifter:

·       Hantera inkommande ärenden via telefon från Tomras kunder runt om i Sverige

·       Om möjligt hjälpa kunder att lösa ärendet via telefon genom att instruera dem

·       Boka in tekniker och koordinera serviceuppdrag ute hos kund

·       Administrativt arbete och logga ärenden i affärssystemet IFS

Ärendena som hanteras gäller felanmälningar och felsökningar för Tomras automater. Det finns manualer på plats samt en maskinutställning på kontoret som du kan ta till hjälp för att guida kunderna. Cirka 4 av 10 ärenden kan vi hjälpa kunderna med på detta sätt och mer komplexa fel koordinerar vi till teknikerna runt om i landet.

Passande profil:

·       Du studerar på högskola eller universitet och har minst två år kvar på din utbildning

·       Du kan arbeta heltid under fyra veckor juli eller augusti 2019 och har där efter en   långsiktig ambition med denna tjänst och vilja att arbeta extra vid behov parallellt med studier

·       Viss erfarenhet av kundbemötande och service, gärna via telefon men ej krav

·       Intresse för teknik och du har lätt att lära dig nya uppgifter

·       Bor du i Sollentuna eller i närheten är det ett plus

·       Social lagspelare som kommer till arbetet med en positiv attityd

·       Strukturerad, noggrann och duktig på att prioritera

 

Vi sätter ett stort värde på dina personliga egenskaper och tror att vår nya kollega har en lättsam och öppen personlighet och trivs med att vara en del av vår gemenskap. Du bör trivas i en familjär miljö och samtidigt som du har roligt på jobbet är du alltid professionell och sätter kunden i första hand.

Praktisk information:  Start i januari 2019 med utbildning. Utbildning kommer ske under onsdagar och torsdagar under en 3 månader lång period och Tomra kan vara flexibla med hel/halvdagar. Det viktiga är att dina första 3 månader har en kontinuitet så att du på bästa sätt kommer in i arbetsuppgifterna. 
Placering: Sollentuna
Arbetstider: 7:30-16:30 helgfria vardagar. 
Omfattning: Heltidstjänst erbjuds under fyra veckor juli eller augusti 2019. Utöver det efter behov efter utbildning enligt ovan.

Det här är en konsulttjänst där du blir anställd av The Wofi men kommer att jobba på plats hos Tomra Systems. Vi är ett certifierat bemanningsföretag och våra konsulter omfattas av kollektivavtal med unionen, tjänstepension och för denna roll en timlön. Din närmaste chef har du hos Tomra men även en konsultchef hos oss på The Wofi som är tillgänglig vid behov.  
Vi kommer selektera ansökningar och hålla intervjuer löpande. Missa därför inte chansen utan sök till rollen redan idag! Vi ser fram emot att lära känns just dig! Frågor välkomnas till ansvarig rekryterare Julia på 070 759 76 66 eller julia@thewofi.se

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 27 december . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 3 december

Kategorier : Kontor & Administration Kundservice


Senaste jobben från The Wofi

Alla jobb hos The Wofi

Liknande jobb Extrajobb för studerande: Customer Support hos Tomra Systems