The Wofi

Back Office / Kundservice / Administratör till Loomis Huvudkontor

Loomis Sverige AB är marknadsledande inom kontanthantering i Sverige med bland annat värdetransporter och uppräkningstjänster. Vi finns på 13 orter med 900 medarbetare och omsätter ca 900 MSEK. Loomis Sverige AB ingår i Loomis AB som är ett av världens ledande bolag inom kontanthantering. Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa och USA, med en omsättning på ca 17 miljarder SEK och drygt 21 000 medarbetare.



Din nya arbetsplats
På Loomis huvudkontor i Rotebro arbetar du med cirka 60 kollegor och platskontoret i anslutning har ytterligare 70 kollegor. Pendeltåget stannar precis utanför entrén och pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Uppsala med omnejd är mycket goda. I de ljusa nyrenoverade lokalerna råder en trivsam, social och välkomnande atmosfär. Internt finns ett välutrustat gym, trivsamma gemensamma ytor och det anordnas olika aktiviteter så som afterwork’s och andra gemensamma tillställningar. På kundserviceavdelningen arbetar 20 kollegor och denna vakans avser en roll i Back Office-teamet som arbetar administrativt med framför allt avtalshantering för Loomis kunder.

 

 

Om tjänsten
Som administratör i back office kommer du främst att arbeta med avtalshantering och manuell fakturering för både större och mindre företagskunder. Detta innebär även att hjälpa säljavdelningen med att lägga upp nya kunder i systemet samt utöka, reducera och säga upp avtal. Kundkontakten sker främst via mejl men vid behov kan även kundkontakter via telefon att förekomma. 

 

 

Passande profil

  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket och gärna en bakgrund inom administration
  • En positiv och prestigelös personlighet som bidrar med energi till teamet
  • För att vara aktuell för tjänsten vill vi även att du har en långsiktig ambition med den rollen
  • Flytande svensk- och engelskkunskaper
  • Meriterande med systemvana och gärna i IFS och Sales Force
  • Loomis arbetar med säkerhet och vi söker ostraffade kollegor utan anmärkningar, i ett senare skede av processen kommer en bakgrundkontroll att göras


I den här rekryteringsprocessen sätter vi ett stort värde på dina personliga egenskaper. Vi söker en kollega som är ansvarstagande, noggrann, har en hög inlärning- och analysförmåga samt är trygg i att ta beslut. Den person vi söker är också mogen, ambitiös och driven. Rollen innebär en del problemlösning så det är viktigt att du är lösningsorienterad och serviceinriktad.



Praktisk information

– Heltidstjänst och tillsvidareanställning med 6 månader prövotid
– 37.5 timmar arbetsvecka och kontorstider helgfria vardagar 
– Fast månadslön, internt gym, friskvård & Benify förmånsportal
– Start omgående och placering på huvudkontoret i Rotebro


I den här rekryteringsprocessen samarbetar Loomis med The Wofi. Frågor till tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Julia Ronge på 070 759 76 66 eller julia@thewofi.se. Vi tillämpar ingen sista ansökningsdag utan kommer att hålla intervjuer löpande. Vi uppmanar dig därför att visa ditt intresse redan idag i och med att tjänsten kan komma att tillsättas omgående! 

 

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Rotebro . Publicerat : 9 april

Kategorier : Kontor & Administration Kundservice


Senaste jobben från The Wofi

Alla jobb hos The Wofi

Liknande jobb Back Office / Kundservice / Administratör till Loomis Huvudkontor