SYSAV

Upphandlare/Strategisk inköpare

Om Sysav
Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer. Så lyder Sysavs vision. Vårt fokus på hållbarhet, miljö och innovation i samarbete med andra har gjort att företaget är internationellt erkänt inom hållbar avfallshantering, vilket vi är mycket stolta över. Moderbolaget Sysav hanterar och behandlar hushållsavfall från Sysavs ägarkommuner. Dotterbolaget Sysav Industri hanterar avfall från industrier och företag, erbjuder rådgivning och tar även emot och behandlar en mindre del utländskt avfall. Dotterbolaget Sysav Utveckling AB arbetar med forskning och utveckling inom avfallshantering. Sysav ägs av de 14 sydligaste kommunerna i Skåne. Cirka 300 personer arbetar inom koncernen som omsätter cirka 900 miljoner kronor. Se: 
www.sysav.se

 

Om tjänsten
Enheten upphandling och inköp tillhör avdelning Ekonomi & Inköp och består i dagsläget av fyra personer. Vår huvudsakliga uppgift är att driva ett strategiskt inköpsarbete och vi ansvarar för hela upphandlingsprocessen samt stödjer Sysavs samtliga verksamhetsområden inom offentlig upphandling, direktupphandling, avtalsfrågor, leverantörsuppföljning, kategoriearbete, och juridiska frågor.

Vi söker vi en upphandlare som vill driva och utveckla ett hållbart upphandlingsarbete.

Dina övergripande arbetsuppgifter kommer att vara att ta fram avtal och driva förhandlingar inom området för offentlig upphandling; ta fram förfrågningsunderlag, utvärdera anbud samt genomföra marknadsanalyser och leverantörsuppföljningar. En viktig del av arbetet består i att löpande föra en utvecklande dialog med leverantörer och våra verksamheter, både innan och efter en avslutad upphandling. Du förväntas vara drivande i utvecklingen av vårt kategoribaserade inköp och där ansvara för att, tillsammans med verksamheten, ta fram mål, strategier samt löpande analysera och utveckla dina kategorier.

Vi erbjuder dig en position där du får stora möjligheter att påverka, utvecklas och driva inom dina ansvarsområden. Du rapporterar direkt till Inköpschefen och du är placerad på Sysavs huvudkontor, i Malmö.

 

Kompetens/Egenskaper
Vi tror att du har en relevant högskoleutbildning och några års yrkeserfarenhet inom en liknande befattning, där du ansvarat för såväl operativt som strategiskt upphandlings- och inköpsarbete. Du är intresserad av tjänsteupphandlingar och har du även en teknisk bakgrund ser vi det som en fördel. Erfarenhet av att utforma, implementera och utveckla ett kategoribaserat upphandlingsarbete är mycket meriterande.  Naturligtvis ser vi positivt på ev. tidigare erfarenhet inom LOU / LUF, men det är inte ett krav. Du behärskar Officepaketet väl, har B-körkort och har lätt för att uttrycka dig i båda tal och skrift på svenska och engelska

Som person har du ett genuint intresse av ditt yrkesområde och ser möjligheter och utmaningar som något positivt. Du är affärsmässig, analytisk, kommunikativ och inspirerande. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete och driver dina projekt framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt.

 

Kontakt och Ansökan 
Vi samarbetar med PAf Rekrytering i denna rekrytering. Du söker tjänsten genom att registrera din ansökan och CV på 
www.pafrekrytering.se. Efter fullgjord registrering finns du i PAf:s databas och kan komma att bli kontaktad i framtida rekryteringar, även om inte denna tjänst skulle bli aktuell.

Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer.

Sista ansökningsdag: 2018-10-26

 

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta PAf Rekrytering, i Malmö: 
Björn P Larsson: 072-572 36 70 eller via mail:
bjorn.larsson@pafrekrytering.se 

På Sysav strävar vi efter en mångfald som innefattar en bredd av olika kunskaper, förutsättningar, erfarenheter, identiteter och bakgrunder.

 

Välkommen med din ansökan.

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 26 oktober . Arbetsort : Malmö

Kategorier : Inköp


Senaste jobben från SYSAV

Alla jobb hos SYSAV

Liknande jobb Upphandlare/Strategisk inköpare