Newsec

Serviceinriktad teknisk förvaltare till Pembroke

Pembroke Real Estate is an international real estate advisor that acquires, manages and develops well-located properties in the office, residential and mixed-use sectors. Focused on enhancing long-term value, Pembroke facilitates the investment of private capital of FMR LLC (Fidelity Investments) and FIL Limited into superior real estate opportunities.

Established in 1997, Pembroke has offices in Boston, London, Stockholm, Sydney, Tokyo and Washington, D.C.  Today, Pembroke manages more than 8.4 million square feet (786,000 square meters) in key markets across Europe, North America, Australia and Asia. The company is committed to growing assets under management and development as part of its long term business strategy.

Our mission is to create long-term value by integrating our global expertise, local knowledge and passion for real estate, while exhibiting our core values of excellence, respect, collaboration, continuous improvement and integrity.

For more information, visit the company’s website: www.pembroke.com.

Teknisk fastighetsförvaltare
Pembroke har erhållit utmärkelsen Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster med högst NKI två år i rad. Är du en engagerad och prestigelös person med god samarbetsförmåga som sporras av att leverera kvalitet och hög kundservice? Vill du jobba på ett globalt fastighetsbolag med fastigheter i citynära lägen på attraktiva adresser? Läs vidare! Pembroke söker nu efter en Teknisk fastighetsförvaltare till sitt kontor i centrala Stockholm.

Tjänsten
Pembroke letar nu efter en driven person som vill ha hand om den dagliga tekniska förvaltningen av Pembrokes fastighetsbestånd i Stockholm. Utöver förvaltningen och underhåll av fastigheterna så kommer du i rollen att agera varumärkesambassadör gentemot hyresgäster, och leverera en hög kundservicenivå för att stärka Pembroke´s varumärke i Stockholm.

Du behöver ha en stark kundfokus  samt förmåga att kommunicera effektivt i flera kanaler och geografier, med relevant erfarenhet från fastighetsbranschen. Dessutom bör du som kandidat kunna visa på Pembroke´s kärnvärderingar excellens, respekt, samarbete, ständiga förbättringar och integritet.

Arbetsuppgifter

  • Hantera externa fastighetsleverantörer och konsulter genom att administrera serviceavtalen och se till att de är kvalificerade och uppfyller servicekraven.
  • Ge högkvalitativ kundservice till hyresgäster genom att effektivt följa upp felrapporter och skickligt driva utvecklingen av hyresgästrelaterade projekt.
  • Säkerställa att alla byggnadstekniska system är väl underhållna genom att ansvara för samtliga underhållsplaner för fastigheterna.
  • Hålla dig uppdaterad kring nya säkerhets- eller miljömässiga förordningar,  säkerställa att bevakning och säkerhetsrutiner följs samt  säkerställa att handböcker rörande säkerhetsinstruktioner och byggverksamhet för hyresgäster är aktuella och uppdaterade samt vid behov utforma nya.
  • Se till att fastigheterna lever upp till de statliga föreskrifter och miljöstandarder som gäller.
  • övervaka att brand- och säkerhetssystem, förebyggande underhållssystem, informationssäkerhetssystem, miljöledningssystem, byggsäkerhetssystem och energihanteringsprogram utförs efter behov.
  • Förbereda och granska månadsrapporter kring budget, kapital och hyresgästanpassningar, miljö- och egendomsproblem samt drift-, bygg- och leasingprojekt.
  • Koordinera och övervaka alla in- och utflyttningar av hyresgäster, samt analysera behov och förutsättningar innan nya uthyrningar inklusive kontraktsgranskning.
  • Följ upp inciamentssystem (KPI-system) för att mäta hyresgästernas nöjdhet och på så vis kontinuerligt förbättra servicemodellen baserat på resultatet.

Kvalifikationer
Det är meriterande om du har en kandidatexamen eller likvärdig utbildning. För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi även att du har 5-7 års erfarenhet från fastighetsbranschen i liknande roll. Du har också utmärkt förståelse kring byggande av tekniska system och mycket god känsla för detaljer samt uppskattar vikten av uppföljning och utvärdering. Viktigt för rollen är att du har mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift samt har goda kunskaper i Microsoft Office, Outlook, Excel och PowerPoint. Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetssystem som Yardi, Argus, AssetEye och/eller dokumenthanteringssystem (SharePoint). God förmåga att uttrycka sig i svenska och engelska är också viktigt i rollen.

Personliga egenskaper
Som person är du självgående med ett stort driv och god samarbetsförmåga samt dokumenterad erfarenhet av att i team uppnå mål. Vidare har du en mycket god förmåga att kunna jobba effektivt med flera projekt och deadlines igång samtidigt. Självklart ger du alltid högsta möjliga service till både interna och externa kunder.

Om Newsec Competence
Newsec Competence är ett bolag med ambitionen att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av kompetensförsörjning. Newsec Competence jobbar med målsättningen att ge sina uppdragsgivare de bästa resurser marknaden erbjuder.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Pembroke med Newsec Competence. Urval och intervjuer sker löpande, ansök så snart du kan. För frågor angående tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Emelie Sahlsten på emelie.sahlsten@newsec.se, 0700-125257.

 Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 6 januari . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 27 november

Kategorier : Säkerhet & Skydd Teknik & Ingenjör Övrigt


Senaste jobben från Newsec

Alla jobb hos Newsec

Liknande jobb Serviceinriktad teknisk förvaltare till Pembroke