NCC

Workforce Manager

Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö

Här är dina nya utmaningar

Som Workforce Manager kommer du att stötta arbetet med uppbyggnaden av den nordiska Servicecenterorganisationen i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Workforce Manager är medlem i Service Centerorganisationens ledningsgrupp och rapporterar till Head of Service Center.

I rollen ingår att:

  • Skapa och implementera en bemanningsstrategi tillsammans med Head of Service Center
  • Säkerställa att Servicecentret har en effektiv bemannings- och rekryteringsplan
  • Strategiskt planera och optimera bemanning utifrån verksamhetsbehov
  • Hantera och utveckla samarbetet med interna och externa leverantörer
  • Utveckla, analysera och rapportera nyckeltal relaterade till Service Center


De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har

Du har universitetsexamen med samhällsvetenskaplig inriktning samt minst 5-10 års arbetslivserfarenhet  från en liknande roll från kundservice- eller servicecenterverksamhet där WFM-cykeln (prognostisering, bemanning, schemaläggning, resultatanalys och rapportering) varit en del av rollen. Du är van att strukturerat och metodiskt sammanställa, analysera och presentera information. Erfarenhet från större affärssystem tex SAP eller Microsoft Dynamics samt tidigare erfarenhet av arbete med schemaläggning är ett krav. Erfarenhet av arbete med telefonilösningar för servicecenterverksamhet eller motsvarande är meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper i andra nordiska språk som danska, finska eller norska är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i excel.

Du är processorienterad med intresse för förändringsarbete samtidigt som du är lyhörd för kunders behov. Du har en väl utvecklad analytisk förmåga, är uthållig och ansvarsfull. Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta så väl självständigt som i team.

Ytterligare information

Anställningen är en tillsvidareanställning, vid behov tillämpas provanställning. Placering vid Servicecentret i Rosersberg. I tjänsten ingår frekventa resor inom hela Norden, övernattningar kan förekomma. B-körkort är ett krav.

Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2018-10-28. Registrera din ansökan och CV nedan.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

Vill du veta mer om tjänsten?

Kontakta gärna Head of Service Center Ulrika Ahlberg, telefonnummer 070-260 23 04 alt ulrika.ahlberg@ncc.se

Varmt välkommen med din ansökan!

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 28 oktober . Arbetsort : Hela landet


Senaste jobben från NCC

Alla jobb hos NCC

Liknande jobb Workforce Manager