NCC

Service Center Manager Borås

Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och vi har precis startat ett Servicecenter för att kunna erbjuda våra kunder den alla bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Nu söker vi dig med gedigna ledarerfarenheter och som är en teamspelare som vill vara med på vår utvecklingsresa! Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer. NCC:s industriverksamhet är uppbyggd kring produktion av stenmaterial och asfalt, recycling, samt pålning och asfaltbeläggning och är uppdelad i tre divisioner Hercules (pålningsverksamheten), Stone Materials och Asphalt. De olika delarna hänger ihop och bildar en naturlig förädlingskedja som är väl integrerad med NCC:s bygg- och anläggningsverksamhet. Läs gärna mer om vårt affärsområde Industry här https://www.ncc.se/om-ncc/ncc-industry/

Här är dina nya utmaningar

Till vårt nystartade servicecenter i centrala Borås söker vi nu en Service Center Manager. I ditt team kommer du ha ansvar för cirka 20 medarbetare som jobbar i rollerna Vågoperatör, Transport- och kundservice och Backoffice roll. I denna roll får du fullt personalansvar vilket innebär att du håller medarbetarsamtal och ansvarar för dina medarbetares utveckling på NCC. Du har även processansvaret vilket innebär att du säkerställer att alla arbetar efter det enhetliga nordiska arbetssättet. I rollen kommer du även att lägga fokus på att arbeta med proaktiva ständiga förbättringar och övrigt utvecklingsarbete tillsammans med personal och ledning inom Servicecentret. Du kommer tillhöra ett nätverk med de andra ledare inom servicecentran och ni kommer tillsammans uppdatera och upprätta rutiner tillsammans. Du har ansvaret för att servicenivåer hålls. Tillsammans med en Work force manager ansvarar för du för den operativa bemanningen som schemaläggning och resursplanering. Sist men inte minst är du med i början av denna förändringsresa och bygger upp vårt servicecenter med rätt kultur, arbetsmiljö och kvalité.

De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har

För att lyckas i den här rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att leda andra i arbete där du har haft personalansvar. Du har själv även erfarenhet av kundserviceyrket i någon form. Vi tror att du är mån om att lyckas väl i ditt ledarskap och tycker om att se dina medarbetare växa och utvecklas. Vi söker dig som är positiv, ansvarsfull, ödmjuk person som tycker det här med vårt servicecenter är lite extra spännande. Du är en person som är engagerad i ditt jobb, som gärna tar på dig ansvar, och förstår vikten av ett bra samarbete med alla inblandade. Du är framförallt trygg i ditt ledarskap, prestigelös, tydlig, strukturerad och ödmjuk inför uppgiften. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit, Respekt och Framåtanda. 
 

Ytterligare information
 
Tjänsten är placerad vid vårt nya aktivitetsbaserade kontor i centrala Borås. Det finns tillgång till parkering och närhet till goda kommunikationer med kommunaltrafik. Tillsättning sker så snart som möjligt, men det viktigaste för oss är att vi hittar rätt medarbetare så startdatum är därför flexibelt beroende på hur din situation ser ut.
Urval och tillsättning sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2018-02-28.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

 

Vill du veta mer om tjänsten?


Kontakta gärna HR-specialist Rekrytering Marie Holmberg, marie.holmberg@ncc.se, 08- 585 521 04 eller Rekryterande chef Ulrika Ahlberg, ulrika.ahlberg@ncc.se 070-2602304 om du har frågor kring tjänsten!

Varmt välkommen med din ansökan!

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 28 februari . Arbetsort : Borås

Kategorier : Bygg & Anläggning Chef & Ledning


Senaste jobben från NCC

Alla jobb hos NCC

Liknande jobb Service Center Manager Borås