NCC

Ekonomiassistent

NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda.

 

 

Ekonomiassistent

NBS, NCC Business Services, är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.

 

 

Rollen hos oss

Vi söker nu en medarbetare till AR-teamet på avdelningen Accounts receivable. Teamet på nio personer hanterar inbetalningar, påminnelser, inkasso, räntefaktuering, e-fakturor till kund, övrigt kundreskontrarelaterat arbete samt viss rapportering för bolagets interna kunder i Sverige, Norge och Danmark. 

 

Arbetet innebär även supportarbete i second line, dvs att via e-mail men även telefon, svara på frågor och ge stöd till NCCs interna och externa kunder i Skandinavien.

 

 

Dina erfarenheter

Vi söker dig som har några års erfarenheter från liknande arbetsuppgifter samt har en utbildning motsvarande gymnasieekonom. Kunskaper inom kundreskontra och bokföring samt god erfarenhet av ekonomisystem ses som nödvändiga. Erfarenhet av e-faktura och konkurshantering är meriterande.

 

Arbetet innebär kontakter med NCCs interna och externa kunder vilket kräver god förmåga att kommunicera i både tal och skrift, i såväl svenska som engelska. Har du även kunskaper i annat nordiskt språk ser vi detta som mycket meriterande.

 

 

Dina egenskaper

Du är en lagspelare som brinner för ekonomiarbete i allmänhet och kundreskontra i synnerhet. Du vill arbeta tillsammans med andra i ett team där god samarbetsförmåga är en viktig egenskap.

 

Du är driven, ansvarstagande, noggrann, lyhörd, flexibel och har god initiativförmåga. Vi ser också du har en naturlig känsla för att vilja utveckla arbetsuppgifter och processer.

 

 

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Filinbetalningar

• Påminnelser och inkasso

• Räntefakturering

• Second line-support

• Konkurshantering

• E-faktura mot kund

• Avstämningar

• Bidra med idéer för kontinuerligt förbättringsarbete

• Övrigt kundreskontrarelaterat arbete

 

 

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Solna.

 

 

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. 

 

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Gruppchef Lotta Assfahany, 0703569076 alternativt HR Partner, Kerstin Halén, 0705263550.

 

Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 1 mars . Arbetsort : Solna . Publicerat : 12 februari

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från NCC

Alla jobb hos NCC

Liknande jobb Ekonomiassistent