NCC

Backoffice fakturering

Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö

Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och vi har startat en Nordisk Service Center organisation för att kunna erbjuda våra kunder den bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Service Center organisationens ansvar inkluderar våra fyra nordiska länder. Nu söker vi dig som är en teamspelare och vill vara med på vår utvecklingsresa! Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.

Läs gärna mer om vårt affärsområde Industry här; https://www.ncc.se/om-ncc/ncc-industry

Här är dina nya utmaningar

I rollen som Backoffice fakturering ingår fakturahantering genom hela processen samt ansvarar för masterdata. Arbetsuppgifter kan bland annat handla om; fakturering inklusive förhandsgranskning, ansvara för granskning och rättning av ordrar, manuella kompletteringar och rättningar.

I rollen har du även ansvar för krediteringar, hantering av reklamationer, du ansvarar för masterdata- som exempelvis att lägga upp nya kunder, uppdatera produktstruktur vid behov, uppdatera avtal och prislistor. Du har ett samarbeta internt med andra shared servicecenter, framför allt NBS som är vår shared service för ekonomi.

De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har 

Vi ser gärna att du har en ekonomirelaterad utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå och tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom ekonomi gärna i shared serviceenhet. Vi tror att du kan ha tidigare erfarenhet i roller som exempelvis ekonomiassistent, löneassistent eller liknande. 

Vi söker dig som tycker om att jobba med detaljer och specifikt ekonomi. Du är noggrann och organiserad i ditt sätt att arbete och är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är prestigelös och ödmjuk i ditt sätt. I och med att vårt Servicecenter är under uppbyggnad ser vi gärna att du trivs i en miljö som emellanåt är föränderlig och inte helt satt. Du är alltså flexibel i ditt sätt och en teamspelare som tycker om att hjälpa till. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.

Ytterligare information

Anställningen är ett vikariat under ordinarie medarbetares föräldraledighet, med start 2019-03-04. Placering i Borås. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2019-02-10. Registrera din ansökan och CV nedan.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

Vill du veta mer om tjänsten?

Kontakta gärna Servicecenter Manager Stefan Karlzon på telefon 079-072 76 05 eller mail stefan.karlzon@ncc.se om du har frågor kring tjänsten!

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 4 mars . Arbetsort : Borås . Publicerat : 21 januari

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från NCC

Alla jobb hos NCC

Liknande jobb Backoffice fakturering