Migrationsverket

Enhetschef till nyetablerat Kontaktcenter i Norrköping

Migrationsverket omorganiserar nu sin kundtjänst och bildar ett nationellt Kontaktcenter med ambitionen att skapa en serviceverksamhet i toppklass. Kontaktcentret ger information och service till privatpersoner, myndigheter och företag via telefon, epost och sociala medier i frågor som rör Migrationsverkets samtliga ärendeslag. Trycket är stort - vi tar emot ca en miljon samtal om året och just nu pågår ett utvecklingsarbete för att effektivisera svarshanteringen, förbättra tillgängligheten och öka kvalitet och servicegrad mot våra kunder.

Ditt uppdrag
Under våren etableras Kontaktcenter på fyra orter i landet och vi söker nu dig som vill leda vår verksamhet i Norrköping med ett tjugotal medarbetare. 

Som chef för Kontaktcenter ingår du i ledningsgruppen för sektion Kontaktcenter och tillsammans med dina chefskollegor sjösätter du den nya organisationen och säkerställer en enhetlig och effektiv kundservice. Du har fullt personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din enhet och leder en verksamhet där måluppfyllelse, en god arbetsmiljö samt utveckling genom ständiga förbättringar prioriteras högt. 

Ditt uppdrag innebär också ett nära samarbete med vår trafikplanering, andra enheter och avdelningar inom myndigheten för att vi tillsammans ska nå upp till målen för vår verksamhet. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har chefserfarenhet från kundtjänst/callcenter-verksamhet eller annan serviceinriktad verksamhet och som har lett förbättrings- och förändringsarbete med goda resultat. Du har relevant akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  För rollen krävs goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper som krävs för att framgångsrikt kunna leda en verksamhet i förändring.  Vi behöver dig som är trygg i ditt ledarskap och med handlingskraft kan driva en verksamhet framåt mot uppsatta mål. Du har en god analytisk förmåga och agerar med helhetssyn, är bra på att organisera, genomföra och följa upp. Som ledare är det viktigt att du visar ett gott omdöme och mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Arbetsbelastningen är periodvis hög och i ditt ledarskap är det därför viktigt att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och ett klimat som inspirerar till arbetsglädje och effektivitet. Du kommer till en myndighet som driver ett kontinuerligt förändringsarbete och som präglas av nytänkande, handlingskraft och ett genuint engagemang för vår uppgift.


Välkommen till oss! 
Fram till den 7 maj 2018 ser vi fram emot att ta del av din ansökan och cv på www.migrationsverket.se/jobb. Vi samarbetar med ProAstri i chefsrekryteringar och i den här rekryteringen är Karolina Öberg.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Kontaktpersoner

Karolina Öberg

ProAstri

070-745 67 66

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 30 april . Arbetsort : Norrköping

Kategorier : Chef & Ledning


Senaste jobben från Migrationsverket

Alla jobb hos Migrationsverket

Liknande jobb Enhetschef till nyetablerat Kontaktcenter i Norrköping