Kornboden

Leverans/serviceansvarig till Nordic Safety Systems

Kornboden söker nu för vår kund Nordic Safety Systems räkning en leverans/serviceansvarig för ett längre heltidsuppdrag med start omgående (snarast möjligt). Uppdraget är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Kornboden och uthyrd till NSS. Därefter finns det goda möjligheter att bli anställd direkt hos NSS.

Nordic Safety System har funnits sedan 2007 med placering på Holmen i Örebro.
Man arbetar med skräddarsydda systemlösningar, inklusive dokumentation, service, underhåll och reparationer efter önskemål av samtliga produkter som finns i sortimentet. NSS lagerför personliga säkerhetsprodukter och tjänster för professionella användare inom flyg, sjöfart och räddningstjänst. Man tillhandahåller Life Support produkter från lager, såsom helikopterhjälmar, nödluft-system, räddningsvästar, flygoveraller, isolerdräkter och annan beklädnad, nödsändare, samt NVG tillbehör och filter. 

Arbetsbeskrivning:
Som leverans/serviceansvarig kommer du bland annat att

  • hantera och administrera in- och utleveranser av gods, samt effektivisera flödet
  • genomföra kontroll av inkommande och utgående gods med avseende på antal och eventuella kvalitetsavvikelser
  • hantera, administrera och effektivisera lagerläggning o inventering av material
  • utföra service av produkter i produktportföljen enligt fastställda instruktioner samt bidra till utvecklingen av företagets service-koncept
  • utföra mobil service hos kund
  • tillverka produkter enligt fastställda specifikationer och rutiner
  • följa öppna beställningar samt upprätta inköpsbeställningar och lägga upp förslag på inköp av lagerprodukter
  • administrera och utveckla företagets hemsida och webbshop
  • agera Back-Office gentemot säljare och kunder
  • supporta i allmänna administrationsfrågor, dokumentation mm.

 

Tjänsten erbjuder stora utvecklingsmöjligheter samt utökat ansvar beroende på person och ambition. Resor förekommer i tjänsten.

 
Kvalifikationer:
Du som söker har ett praktiskt handlag med stort intresse för tekniska lösningar och allmänna kunskaper inom elektronik, felsökning, reparationer och lödning. Det krävs att du har goda kunskaper i svenska och engelska avseende både tal och skrift. Du har erfarenhet från arbete i MS Office programvaror (Word, Excel). 
Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom kund, montering och lager. Som person är du energisk, arbetsvillig och öppen. Du trivs med att arbeta självständigt och har hög arbetskapacitet. Du tar gärna egna initiativ och har ett öppet, socialt och positivt förhållningssätt.


 

Anställningsform:
Visstid

 

Sysselsättningsgrad:
Heltid

 

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

 

Övrig information:
Urval sker löpande så ansök redan idag.

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

 

Kontaktpersoner

Madelene Sahlin

Konsultchef

019-6890134

madelene.s@kornboden.se

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 24 juni . Arbetsort : Örebro


Senaste jobben från Kornboden

Alla jobb hos Kornboden

Liknande jobb Leverans/serviceansvarig till Nordic Safety Systems