JP Infonet

Kundansvarig, Karlstad

Om dig

Vi växer och våra möjligheter att tillgängliggöra juridiken på helt nya sätt via marknadsledande digitala lösningar och juridisk kompetens har aldrig varit större. Fler och fler väljer att bli kunder hos oss och därför behöver vi en ny stjärna som vill vara med i vår fortsatta expansion och erbjuda våra kunder exceptionell kundservice.

För att lyckas i rollen söker vi en driven person som har erfarenhet av försäljning, avtalshantering och kundvård och som trivs med att ta kontakt med människor och ha många kontaktytor. Det är viktigt att du är intresserad av affärer, sälj och entreprenörskap. Det är starkt meriterande om du har relevant utbildning eller tidigare erfarenhet av försäljning av tjänster eller utbildning till yrkesverksamma. Det är också starkt meriterande om du har arbetat inom eller som leverantör till offentlig sektor. Du är lösningsorienterad och kan se helheten vilket hjälper dig att utveckla kundens affär. Vidare ser vi gärna att du är;

·         Självgående och flexibel

·         Utåtriktad, positiv och öppen

·         En vinnarskalle som stimuleras av att nå höga mål

·         En ansvarsfull lagspelare som fokuserar på uppgiften

·         Driftig och orädd som trivs i ett högt arbetstempo.

Din profil

Utbildning

Meriterande

·         Eftergymnasial utbildning två år eller längre

Kompetenser

Meriterande

·         Statsvetenskap

·         Förvaltningsrätt

·         Socionomexamen

·         Kommunal förvaltning

·         Försäljningsvana, telefonförsäljning

·         Avtals- och kontraktsutformning

Arbetslivserfarenhet

Krav

Account manager: Mindre än 1 års erfarenhet

Meriterande

Innesäljare:1–2 års erfarenhet

Dina arbetsuppgifter

I rollen som kundansvarig får du möjlighet att arbeta i ett företag som är ett av de ledande i Sverige när det gäller juridisk information. Vi erbjuder ett stort antal juridiska informationslösningar och kompetensutveckling för både kommuner, advokatbyråer, myndigheter och privata företag. Du kommer jobba nära våra användare och få förståelse för deras utmaning och hur företagets produkter och tjänster kan hjälpa dem i deras verksamhet.

 

Du ansvarar för dina egna kunder, vilket innebär avtalshantering, växa affären, utbildning och kundservice. Kontakten sker i första hand via telefon, men du kommer även att hålla externa kundmöten och utbildningar på plats hos kund där du visar upp företagets produkter och tjänster. Du kommer att bli en viktig medlem i en högpresterande arbetsgrupp där kundservice, samarbete och utveckling är högsta prioritet.

 

Välkommen med din ansökan!

Ansök

Vi tar emot ansökan via e-post: 

jenny.rollgard@jpinfonet.se

 

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Arbetsplats: Karlstad

Ansök senast: 20 januari 2019  

Kontaktperson

Jenny Rollgard

jenny.rollgard@jpinfonet.se 

 

Sista ansökningsdag : 30 januari . Arbetsort : Karlstad . Publicerat : 3 januari

Kategorier : Statsvetenskap


Senaste jobben från JP Infonet

Alla jobb hos JP Infonet

Liknande jobb Kundansvarig, Karlstad