JM

HYRES- OCH AVGIFTSFÖRVALTARE TILL JM@HOME AB

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.


Har du erfarenhet från fastighetsbranschen eller bostadssektorn och trivs med att få underlätta administration av ekonomisk karaktär? Vi söker nu dig som vill arbeta med hyres – och avgiftsförvaltning till JM@Homes kunder. Du tillhör ett team om 10 personer på avdelningen ekonomisk förvaltning. Vi söker dig som drivs av kundrelationer och försäljning samt tycker om att planera och proaktivt hantera dina arbetsuppgifter.  



Om tjänsten  

Som hyres - och avgiftsförvaltare kommer du att:

  • Hantera avgifts- och hyresadministration såsom exempelvis avisering, fakturering, inbetalningar, påminnelse- och kravhantering, samt avstämningar gällande hyres- och kundreskontra
  • Hantera överlåtelser och pantsättningar
  • Medlems – och lägenhetsförteckningar
  • Support per telefon och mail i frågor rörande avisering och betalningar
  • Skapa och ta fram rapporter i vårt fastighetssystem
  • Kvalitetssäkra, utveckla och underhålla avgifts- och hyresadministrationen i befintliga system
  • Säkerställa kvalitetssäker leverans i enlighet med tjänster i förvaltningsavtalet för ekonomisk förvaltning
  • Bekräfta och diarieföra ändringar och/eller uppsägningar av avtal
  • Hantera beställningar av mäklarbilder och kreditupplysningar.


Din profil  

Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet från motsvarande roll. Du har gärna erfarenhet från att arbeta i ärendehanteringssystem. Har du tidigare erfarenhet från vår bransch är det en fördel. Som person söker vi dig som har lätt att samarbeta och som har en god strukturell förmåga. Vidare är du orädd med en proaktiv ådra som ser till att leverera kvalité genomgående. 



Vi erbjuder  

På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att din karriär är en som du känner stolthet över och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. Husen, stadsdelarna och livsmiljöerna vi skapar ska finnas kvar i minst 100 år och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  


Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  



Kontakt  

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Du kommer att sitta på vårt fina kontor i Solna. Vi vill göra dig uppmärksam på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vilket är 20 september, så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar kopplat till tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Evelina Heimer på evelina.heimer@jm.se alternativt rekryterande chef Sofie Berg på sofie.berg@jm.se


Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.   


Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.  

Välkommen att skriva din historia med oss!



Bra att veta 

”Med tanke på att JM@Home klassas som ett betalinstitut genomför vi utdrag ur belastningsregister samt en kreditupplysning på samtliga medarbetare vid anställningsförfarandet”.

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 20 september . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 2 september

Kategorier : Ekonomi & Finans Kontor & Administration


Senaste jobben från JM

Alla jobb hos JM

Liknande jobb HYRES- OCH AVGIFTSFÖRVALTARE TILL JM@HOME AB