JM

HR PARTNER TILL JM AB

Var med och bygg morgondagens samhällen med JM. Vår framgång bygger på balans mellan laganda, prestation, trivsel och personlig utveckling. Här är det lätt att bli sedd och uppmärksammad – en kultur som det är lätt att växa i helt enkelt.

"Arbetet som HR-partner på JM är väldigt brett och varierande. Man får ta stort eget ansvar, träffa och coacha våra hantverkare och stötta chefer med personalärenden. Den ena dagen är du ute på ett bygge för att hålla utvecklingssamtal med hantverkare och den andra dagen arbetar du på huvudkontoret. Det är ett rörligt arbete där du har många kontaktytor och det märks snabbt att du gör skillnad - det är något som jag brinner lite extra för!" Såhär beskriver Elin, en av JMs HR-Partners sin vardag och varför hon trivs så bra i rollen och med JM som arbetsgivare.

 

Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan omgående då löpande urval tillämpas. 

 

Om tjänsten 

Nu söker JM ytterligare en HR-Partner som ska ingå i deras HR-team på avdelningen Fasad Stom & Inredning. Teamet består idag av fyra HR-Partners, en HR-chef och snart även en HR-koordinator som stöttar upp i deras arbete. Teamet präglas av ett stort engagemang, vilja att förändra och förbättra samt mycket värme mellan varandra. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos JM. 

 

Arbetsuppgifter 

Som HR Partner kommer du att vara en del av HR-organisationen och arbeta tätt ihop med dina kollegor. Du kommer inledningsvis att få en gedigen introduktion av kollegorna på plats varpå du senare, med stöttning från närmaste chef, förväntas arbeta mer självständigt i rollen. Som HR-Partner kommer du att rapportera direkt till HR-chefen. 

 

Exempel på arbetsuppgifter i rollen: 

  • Bemanna och planera resursfördelningen inför pågående och kommande projekt för att säkerställa sysselsättning hos hantverkarna. 
  • Genomföra utvecklingssamtal löpande under året med ca 70 yrkesarbetare, på plats ute på byggena runt om i Stockholm. 
  • Hantera speciellt komplicerade personalärenden och agera proaktivt i syfte att stärka chefernas förmåga att utveckla och stödja sin personal. 
  • Ansvara för att rehabiliteringsplaner blir upprättade och genomförda. 
  • Upprätthålla och utveckla lokala fackliga relationer. 
  • Vid vissa tillfällen vara behjälplig i rekryteringen av nya yrkesarbetare 
  • Övrig HR administration 

 

Tjänsten passar dig som arbetat brett inom HR tidigare och nu söker en roll där du får arbeta både med processer, resursfördelning, chefsstöd och till viss del även ledarskap/ coachning av anställda i de många utvecklingssamtalen som hålls. 

 

Vi söker dig som: 

  • Har en eftergymnasial utbildning inom Personalvetenskap eller motsvarande. 
  • Har ca 3-5 års erfarenhet från brett HR-arbete (exempelvis som HR BP, HR generalist eller konsultchef). 
  • Tidigare arbetat i en roll där du har hållit i utvecklingssamtal samt fått hantera svåra samtal. 
  • Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. 
  • Innehar körkort B 
  • Har du tidigare erfarenhet av HR arbete gentemot yrkesarbetare ses detta som meriterande men är inget krav. 

Din person

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. För att lyckas i rollen krävs det att du är en handlingskraftig person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du innehar en mycket god kommunikativ förmåga och kan vara rak i din dialog samtidigt som du är relationsskapande och tycker om att se andra utvecklas. Vidare har du ett utpräglat strategiskt tillvägagångssätt som gör att du hela tiden ligger några steg före i din planering framåt. Då ansvarsområdena i rollen är breda och kontaktytorna många är det också viktigt att du arbetar strukturerat i ditt arbete av såväl effektivitetsskäl som noggrannhet. Avslutningsvis tycker du om att samarbeta med dina kollegor, sprider en bra energi runt om dig och värdesätter en god stämning på arbetsplatsen högt. 

 

Övrig information 

Start: Omgående med viss hänsyn till eventuell uppsägningstid 

Omfattning: Tillsvidare med en inledande provanställning på 6 mån. Heltid, 38,75h/vecka 

Arbetstider: 06.30-15.30. 

Semester: 5 veckor varav 4 semesterveckor förläggs under byggsemestern som vanligen inträffar i juli (v.28-31). 

Lön: Månadslön enligt överenskommelse + tjänstebil 

Placering: På JMs kontor i Solna samt större delen av arbetstiden ute på olika byggarbetsplatser i Storstockholm. 

 

Kontaktuppgifter: Fanny Rosén, fanny.rosen@academicwork.se  

 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och JMs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. 

 

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts02@academicwork.se under kontorstid. 

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 31 januari . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 5 december

Kategorier : HR & Organisation


Senaste jobben från JM

Alla jobb hos JM

Liknande jobb HR PARTNER TILL JM AB