JM

HR PARTNER MED KOORDINERANDE FUNKTION TILL JM AB

Var med och bygg morgondagens samhällen med JM. Vår framgång bygger på balans mellan laganda, prestation, trivsel och personlig utveckling. Här är det lätt att bli sedd och uppmärksammad – en kultur som det är lätt att växa i helt enkelt.

HR Partner med koordinerande funktion till JM 

 

Är du en stjärna på att arbeta administrativt och brinner för att koordinera flera processer inom HR-området? Här ges du chansen till detta i ett stort och väletablerat bolag som JM. Du kommer att få lära dig och utvecklas inom HR med hjälp av mer seniora kollegor. Drivs du av att leverera kvalitet, ta stort eget ansvar och vill utvecklas inom HR – se hit! 

 

Om tjänsten 

Academic Work söker en HR Partner med koordinerande funktion till JM och avdelningen Kalkyl Fasad Stom & Inredning. Avdelningen består idag av fyra (snart fem) HR-Partners och en HR-chef som tillsammans arbetar för att stötta såväl personal som chefer inom bolaget. Gruppen präglas av ett stort engagemang, vilja att förbättra, samt mycket värme mellan varandra. För att säkerställa absolut bästa leveransen behöver de nu stärka upp med ytterligare en kollega till HR-teamet vars främsta uppgift kommer vara att supporta alla fyra HR-Partners och HR-chefen i deras arbete. 

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos JM. 

 

Arbetsuppgifter 

Som HR-koordinator kommer du vara en viktig del av HR-organisationen och arbeta tätt ihop med dina kollegor. Du kommer inledningsvis att få en gedigen introduktion av kollegorna på plats varpå du efter en tid förväntas arbeta mer självständigt, men självklart med support från närmaste chef. I denna roll kommer du att rapportera direkt till HR-chefen. 

Som HR koordinator kommer du ha ett brett ansvarsområde och varierande arbetsuppgifter varpå en dag sällan är den andra lik. 

 

Nedan kommer exempel på arbetsuppgifter som är mer vanligt förekommande i rollen: 

  • Vara den på HR-avdelningen som ansvarar för det interna bemanningssystemet, administrationen kring detta samt stötta övriga HR-Partners i bemanningsfrågor. 
  • Agera rekryteringsstöd åt avdelningen. Detta innebär bland annat upprättandet av annonser, urval och selektering samt förstaintervjuer över telefon. Även en del search av kandidater kan förekomma. 
  • Medverka och skriva protokoll under exempelvis HR-möten. 
  • Vara den som är expert på system som Medhelp & HRM (obs! ingen förkunskap krävs) 
  • Upprätthålla och utveckla lokala fackliga relationer 
  • Även vara behjälplig vid viss löneregistrering 
  • Stötta övriga HR Partners i utförandet av utvecklingssamtal 
  • Övrigt förekommande HR-administration 
  • Tjänsten passar dig som brinner för administration, känner stort ansvar för ditt arbete och som vill utvecklas inom HR. 

 

Vi söker dig som: 

  • Har minst 1-2 års erfarenhet inom HR-administration, rekrytering eller brett administrativt arbete 
  • Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift 

Det är meriterande om du: 

  • Har en eftergymnasial utbildning inom Personalvetenskap eller motsvarande 
  • Har du tidigare erfarenhet av HR arbete gentemot yrkesarbetare ses detta som meriterande men är inget krav 
  • Innehar körkort B 

Din person

För att lyckas i rollen som HR Partner/koordinator är det viktigt att du tycker om att supportera andra och att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad och noggrann i ditt tillvägagångssätt samtidigt som du kan hålla ett gott tempo och vara effektiv. Vidare innehar du en god förmåga att kunna anpassa dig till nya arbetssätt och att vara flexibel när situationen kräver så. Då kontaktytorna i denna roll är många krävs det också att du är duktig på att bygga starka relationer med människor runt om dig samt att du har ett trevligt och engagerat uttryckssätt.

 

Övrig information 

Start: Omgående med viss hänsyn till eventuell uppsägningstid 

Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning på 6 mån. Heltid, 38,75h/vecka 

Arbetstider: 06.30-15.30 

Semester: 5 veckor varav 4 semesterveckor förläggs under byggsemestern som vanligen inträffar i juli (v.28-31) 

Lön: Månadslön enligt överenskommelse 

Placering: På JMs kontor i Solna och vid behov ute på byggen i Storstockholm 

Kontaktuppgifter: Fanny Rosén, fanny.rosen@academicwork.se 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och JMs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. 

 

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid.

 

 Ansök nu

 

 

Sista ansökningsdag : 31 januari . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 5 december

Kategorier : Bygg & Anläggning HR & Organisation


Senaste jobben från JM

Alla jobb hos JM

Liknande jobb HR PARTNER MED KOORDINERANDE FUNKTION TILL JM AB