Fasticon

Hyresadministratör

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa de mest utsatta i samhället.


Stockholms Stadsmission söker en hyresadministratör med systemansvar 

Har du erfarenhet av hyresadministration? Vill du bli en del av en organisation som gör skillnad? Då kan du vara den vi söker! 

 

Om verksamheten 

I rollen som hyresadministratör hos Stockholm Stadsmission tillhör du Bobyrån som är en del inom enheten Bostad. Bobyrån är Stockholm Stadsmissions sammanhållande enhet för externa boendelösningar för människor i hemlöshet, vars uppdrag är att skapa och förvalta innovativa boendelösningar för människor som står långt ifrån bostadsmarknaden. Bobyrån arbetar idag med att samordna, förvalta och administrera diverse långsiktiga boendelösningar inom organisationen. 

 

Om rollen 

Stockholm Stadsmission är i stånd med att implementera ett nytt fastighetssystem, Vitec. Det innebär en stor förändring och många nya möjligheter för administrationen inom organisationen. Som hyresadministratör kommer du att vara systemansvarig för Vitec och en nyckelperson som driver den fortsatta implementeringen. Du kommer därav ha möjligheten att bidra med tankar och idéer för att utveckla och effektivisera arbetet. Som systemansvarig säkerställer du även att systemet fungerar och är ansvarig för kontakten med leverantör vid eventuella behov av förändringar eller systemfrågor. 

 

Som hyresadministratör arbetar du också med att hantera och administrera fakturor och fakturafrågor i systemet Exflow. Vidare är du ett stöd vid avtalsskrivning med fastighetsägare och med deltagare. Rollen innefattar även ett regelbundet förbättringsarbete för att identifiera utvecklingsmöjligheter och komma med förslag på åtgärder.  

 

Du ingår i en arbetsgrupp på 12 medarbetare, du arbetar i ett nära samarbete med övriga administratörer, samordnare, ombud, verksamhetsutvecklare och fastighetstekniker. Rapportering sker till enhetschefen. 

 

Tjänsten är en projektanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Placering för tjänsten är på Lundagatan 55 på Södermalm. 

 

Rollen innefattar även arbetsuppgifter som: 

• Avisering, hyror och avgifter. 

• Hantera reskontra. 

• Samarbete med ekonomiavdelningen. 

• Hantera administrationen kring övertagandeprocessen vid lägenhetsbyten. 

• Vara behjälplig kring andra delar inom fastighet. 

• Förvaltning av grunddata.  

 

Kvalifikationer 

I rollen som hyresadministratör ser vi att du har följande kvalifikationer: 

• Tidigare erfarenhet av hyresadministration i Vitec Hyra eller liknande fastighetssystem. 

• Tidigare arbetat med hyresavisering och reskontra. 

• Kunskap av Office-paketet. 

 

Utöver vad som nämns ovan är följande kompetenser meriterade: 

• Tidigare varit systemansvarig. 

• Varit delaktig vid implementering av ett fastighetssystem.  

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller fastighet. 

 

Det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom idéburen sektor och med människor i utsatthet.

 

Personliga egenskaper 

Då tjänsten innebär en administrativ roll söker vi en person som effektivt strukturerar upp sitt arbete, är noggrann och har ett systematiskt tänkande. Du trivs bra och känner dig trygg med att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar ett nära samarbete och en stark gemenskap med dina kollegor. I din roll har du flera kontaktytor, därav behöver du vara en kommunikativ person som gillar att bemöta människor.  

 

Stockholm Stadsmission har höga ambitioner om att utvecklas och förbättras, därav ser vi att du är lösningsorienterad, analytisk och engagerad i att bidra till utveckling. Då organisationen just nu håller på att implementera det nya fastighetssystemet Vitec Hyra ser vi även att du kan komma in med ett nytt systemperspektiv och dela med dig av dina erfarenheter och idéer. Vidare är du lyhörd och flexibel i din roll då arbetet innefattar flera olika arbetsuppgifter och ansvarsområden.  

 

Stockholms Stadsmission arbetar utifrån värdegrunden att stötta människor att bygga upp en tro på sig själva, på sin egen förmåga och redskap för att bli delaktiga i samhället. Organisationen vill skapa förändring och hjälpa människor i utsatthet, därav är det viktigt att även du har förståelse för de människor som organisationen arbetar med och att du delar Stockholms Stadsmissions vision och värdegrund.  

 

Vad Stockholms Stadsmission erbjuder dig 

Stockholms Stadsmission arbetar utifrån visionen: ett mänskligare samhälle för alla. Att det medmänskliga står i fokus gör organisationen rörlig och i ständig förändring. 

 

Här har du möjligheten att vara med och påverka samhället till det bättre och att hjälpa människor i utsatthet. Du har mycket handlingsfrihet i ditt arbete och stora möjligheter att bidra med dina kunskaper och idéer. 

 

Idag finns Bobyrån i Stockholm, men målet är att skala upp verksamheten nationellt. Du kommer därmed att få möjlighet att vara med på en spännande tillväxtresa. 

 

Med Visionen ett mänskligare samhälle för alla och målet att alla ska ha tillgång till bostad, arbete, värme, gemenskap och få sina rättigheter tillgodosedda blir du del av en varm organisation präglad av medmänsklighet. 

 

Välkommen med din ansökan! 

Om du tycker att tjänsten som hyresadministratör passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. 

 

I denna rekrytering samarbetar Stockholm Stadsmission med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.  

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annie Knipplén på 
annie.knipplen@fasticon.se.

 

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 20 december. 

 

Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att fokus är på de kompetenser som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren. Dessutom genomförs alltid en bakgrundskontroll innan anställning. 

 

Om Fasticon 

Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se. 



Branschkategori

Fastighet

Bransch

Annat

Alternativ branschkategori

Administration / Kontor / Personal

Alternativ bransch

Annat

 

    

Om denna position

Arbetsgivare

Stockholms Stadsmission

Lundagatan 55

117 28 Stockholm

Hemsida

www.stadsmissionen.se

 Facebook

LinkedIn

https://twitter.com/sthstadsmission

Tillträde

Omgående

Sista ansökningsdag

20 december

Arbetsplats

Stockholm

Titel

Hyresadministratör

Sektor

Organisationer

Tjänst

Heltid

Anställningsform

Projekt

Antal tjänster

1

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Sista ansökningsdag : 20 december . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 22 november

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Fasticon

Alla jobb hos Fasticon

Liknande jobb Hyresadministratör