Datainspektionen

Datainspektionen rekryterar receptionist/GD-assistent/administratör

EU:s dataskyddsreform, med bland annat GDPR som började gälla i maj 2018, innebär stora förändringar på integritetsskyddsområdet. För att stärka integritetsskyddet i Sverige har Datainspektionen fått ett utökat uppdrag med fler uppgifter och en tydligare stödjande och vägledande roll. Efterfrågan på kunskap, information och utbildningar om den nya dataskyddsreformen är stor. Myndigheten är idag en verksamhet i stor utveckling med ett uppdrag som blir allt viktigare för att stärka demokratin och skydda enskildas integritet i samband med personuppgiftsbehandling. Tillsammans verkar vi för ett tryggt informationssamhälle.

 

Myndigheten befinner sig i ett dynamiskt utvecklingsskede och vi behöver förstärka resurserna med en multikompetent medarbetare.

 

 

Arbetsuppgifter

Som receptionist på Datainspektionen företräder du myndigheten och samverkar med externa kontakter som privatpersoner, företag, organisationer, journalister och andra myndigheter som tar kontakt med Datainspektionen via besök, e-post och telefon. Du arbetar i en händelserik arbetsmiljö, ofta i ett högt tempo, tillsammans med dina kollegor på den administrativa enheten och myndighetens övriga enheter. Du har även ett nära samarbete med myndighetens generaldirektör.

 

Dina arbetsuppgifter handlar bland annat om:

• Att svara i telefon

• Att ta emot myndighetens besökare

• Öppning av inkommande post

• Ansvar för bokning av resor

• Att granska fakturor

• Ansvar för myndighetens e-postlåda

• Ansvar för lokalerna

• Ansvar för inköp av kontorsmaterial och förbrukningsmaterial

• Ansvar för myndighetens lunchmatsal och inköp av kaffe, förfriskningar, frukt, kaffebröd etc.

 

Du kommer också att vara ett centralt stöd för vår generaldirektör och i det arbetet bland annat:

• Hantera Generaldirektörens kalender

• Hantera viss inkommande post

• Administrera resebokningar och redovisning

• Arrangera möten

 

Du kommer därutöver att arbeta med:

• Utlämnande av allmänna handlingar

• Diarieföring i vårt ärendehanteringssystem

• Utbildningsadministration

 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter parallellt och med många kontaktytor internt och externt. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper. Du arbetar obehindrat med office-paketet och har erfarenhet av arbete i elektroniskt ärendehanteringssystem, gärna på myndighet.

 

Du har:

• Genomförd godkänd gymnasieutbildning.

• Väl dokumenterad erfarenhet av arbete i reception och med administrativa arbetsuppgifter.

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

 

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av utbildningssystemet Lyyti.

 

 

Personliga egenskaper

Som person är du serviceorienterad och tillmötesgående med en positiv attityd. Du är ansvarstagande och noggrann och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och du kommer med förslag på förbättringar inom ramen för dina ansvarsområden. Du arbetar proaktivt, prioriterar och omfördelar dina uppgifter beroende på hur arbetsdagen ser ut. Du har hög integritet och förstår värdet av förtroendefulla relationer.

 

Datainspektionen befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och det är därför viktigt att du kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög belastning. Du är van vid att arbeta självständigt och driver ditt arbete framåt med stort engagemang även när förutsättningarna snabbt förändras. Du har lätt för att samarbeta med många olika personligheter och trivs i rollen som spindeln i nätet. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat.

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

 

 

Tjänsten

Tjänsten är organisatoriskt placerad på den administrativa enheten. Du arbetar i ett väl sammansvetsat team och i nära samverkan med dina kollegor på hela myndigheten. Du rapporterar till den administrativa chefen som är en del av myndighetens ledningsgrupp. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Datainspektionen tillämpar sex månaders provanställning.

 

 

Frågor om tjänsten

För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna:

• Administrativ chef Karin Malmborg, 08-657 61 29

• HR-specialist Ingela Johansson, 08-657 61 49

• Facklig representant Paulo Zavala, 08-657 61 16

 

 

Ansökan

Sista dag för ansökan är 1 mars 2020. Din ansökan med CV och personligt brev sänder du via e-post till datainspektionen@datainspektionen.se alternativt skickar till Datainspektionen, Box 8114, 104 20 Stockholm. Ange referens dnr DI-2020-782.

 

När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på Datainspektionens anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

 

 

Om Datainspektionen

Datainspektionens vision är ett samhälle där den personliga integriteten värdesätts och respekteras. Verksamheten befinner sig i ett dynamiskt skede och vi arbetar intensivt med implementering av ett antal nya uppdrag, införande av tillitsbaserad styrning och ett mer utåtriktat och rådgivande arbetssätt. Vi erbjuder en utvecklingsorienterad organisation med kvalificerade medarbetare och ett erfaret, kompetent ledarskap.

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 1 mars . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 13 februari

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Datainspektionen

Alla jobb hos Datainspektionen

Liknande jobb Datainspektionen rekryterar receptionist/GD-assistent/administratör