Moderna Försäkringar

Nordisk Servicekoordinator

Moderna Försäkringar är en del av Tryg Forsikring A/S som är Danmarks största försäkringsbolag. Försäkringsverksamheten bedrivs i Danmark, Norge och Sverige och i koncernen arbetar 4000 medarbetare. Moderna Försäkringar fortsätter att växa i Sverige genom vårt nytänkande sätt där vi mixar hög service med effektivitet och utveckling inom våra kärnområden produkt, försäljning och skadereglering.

 

Om tjänsten

 

Vi arbetar ständigt med att förbättra vår serviceuppsättning i alla nordiska länder gällande försäkringar kopplade mot hemelektronik. I led med pågående förstärkning av service till våra kunder, och ett ännu tätare samarbete med våra servicepartners inom Norden, söker vi nu en organiserad person som har en relevant bakgrund i antingen hemelektronikhandeln eller industri.

 

Dina fokusområden som Nordisk Servicekoordinator inom Moderna Affinity är:

 

  • Vara observant på hur marknaden förändras och att aktivt söka information och kunskap om ny teknologi/nya möjligheter inom service och reparation
  • Säkerställa att vår "servicetaktik” förändras från reaktiv till proaktiv
  • Stötta affärsverksamheten när nya avtal med partners tecknas
  • Fungera som stöd för skadereglerarna när det gäller tekniska frågor
  • Arbeta fram och koordinera serviceavtal på nordisk nivå
  • Uppföljning av fakturerade reparationer enlighet med gällande avtal
  • Uppföljning av servicenivåer med våra servicepartners
  • Uppföljning av eftermarknaden och koordination med diverse varumärken (Samsung, Sony, Apple etc.)
  • Optimera service och logistikupplägg vid skadehantering på nordisk nivå
  • Delta i förhandlingar om serviceavtal med befintliga samt nya leverantörer
  • Delta i avstämningsmöten och pågående utvecklingsmöten med leverantörer/servicepartners
  • Delta i interna möten i Tryg/Moderna

 

Du kommer, tillsammans med bolagets Purchase and Supply Chain Manager, att säkerställa:

 

  • Att vi kan leverera det bästa service- och försäkringskonceptet i samarbete med serviceindustrin och de större varumärkena.
  • Att vi kan leverera lönsamma produkter genom optimering av servicekoncept och samarbete med servicepartners

 

Tjänsten omfattar ungefär 30-40 resdagar om året. Du kommer att rapportera till bolagets Purchase and Supply Chain Manager.

 

Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta från vårt Stockholmskontor.

 

Din bakgrund

 

Du har erfarenhet inom hemelektronik - antingen från handels- eller industribranschen. Föredragsvis har du varit verksam i servicebranschen kring hemelektronik tidigare, men detta är inte ett krav. Viktigast är att du har ett gediget intresse för att utöka dina kunskaper gällande produkterna vi försäkrar och eftermarknaden kring reparation.

 

Som person är du positiv och engagerad i ditt arbete. Du måste vara pålitlig och trovärdig i både medarbetares och samarbetsspartners ögon.

 

En stor del av tjänsten består av support mot skadehanteringen i den dagliga verksamheten samt att vara i konstant dialog med våra leverantörer för att säkerställa att vi levererar den bästa möjliga produkten till kunden. Det är därför viktigt att du värdesätter att vara ett stöd för våra medarbetare i en förändrande och växande omgivning, där du förmedlar vidare dina kunskaper utöver Affinity.

 

Sist men inte minst måste du vara självgående och utstråla både självsäkerhet och professionalism eftersom du kommer att hantera möten med leverantörer på veckovis basis.

 

Intresserad?

 

Vänligen sänd din ansökan med CV så snart som möjligt, dock senast 2017-07-31. För ytterligare information angående tjänsten vänligen kontakta Thomas Guldmann, tel. +45 6161 2570, mail: thomas.guldmann@tryg.dk.

 

Facklig representant är Elias Bakk, telefon 0707 306 854.

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 31 juli . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 1 juni


Senaste jobben från Moderna Försäkringar

Alla jobb hos Moderna Försäkringar

Liknande jobb Nordisk Servicekoordinator