Mercuri Urval

Sales Support Manager

KOMPAN är en av världens ledande lekplats och utomhusgym leverantörer. Med 1100 medarbetare, försäljningsbolag i 19 länder och distribution till över 60 länder, tillverkas lek-, sport-, och parkutrustning samt möbler av högsta kvalitet för offentliga miljöer. Designen präglas alltid av en genuint pedagogisk grundtanke och lekplatserna är utformade för att främja barnens inlärning, locka till rörelse och aktiv lek samt förbättra människors hälsa. Produktutveckling, formgivning och design sker i Danmark och i Berlin. Produktion sker primärt i Tjeckien men även i Polen och Tyskland. Säljkontoret i Sverige är placerat i Mölnlycke utanför Göteborg. KOMPAN har höga målsättningar och en ambitiös tillväxtstrategi. Läs mer på www.kompan.se

Som Sales Support Manager kommer du att ansvara för den interna försäljnings- och supportfunktionen. Avdelningen består av 2 medarbetare som tjänar ett brett spektrum av kunder och arbetar nära den externa säljkåren samt andra funktioner såsom logistik, produktion och service.  

Din huvudsakliga uppgift är att kontinuerligt vidareutveckla och optimera avdelningens kompetens och processer. Specifikt kommer du att arbeta med optimering av processer inom order- och, kundhantering, fakturering och reklamationshantering men även utveckling av teamets färdigheter i professionell kundhantering och kommunikation. Du är också ansvarig för kontorets IT support och ERP-system och därmed huvudansvarig för all kontakt med central IT i Brno, Tjeckien. Du är en aktiv del av den lokala ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD i Sverige. Din placering är på kontoret i Mölnlycke.  

Vi tror du har en relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet från en liknande position som chef för en intern och kundorienterad stödfunktion. Du har gedigen affärsförståelse och erfarenhet med att få en intern försäljningsavdelning att bedriva ett konstruktivt samarbete med extern försäljning och andra funktioner i en värdekedja. Viktigast är en engagerande och motiverande ledarstil samt att du vet hur man får ihop ett team. Du är en avancerad användare av MS Office, har mycket god kunskap och erfarenhet  i ERP- och CRM system, gärna Superuser på MS Navision. Du har flytande svenska och engelska, både tal och skrift.  

Du erbjuds ett självständigt ansvar i en utvecklande befattning, i en mycket ambitiös koncern. Du kommer att ingå i ett team med duktiga och resultatorienterade kollegor, som har en informell umgängeston. Rollen som Sales Support Manager är central för KOMPAN’s framtida tillväxt i Sverige.  

Välkommen med ansökan, personligt brev och CV, senast 18 juni 2017 via www.mercuriurval.se (ref.nr SE-12225). Vi behandlar ansökningarna löpande, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Frågor besvaras av Ingvild Solheim Bobek, direkt/mobil 040-669 75 85 samt Jonathan Herrlin, direkt/mobil 040-6697573.


www.kompan.se

Ansök snarast . Arbetsort : Mölnlycke . Publicerat : 31 maj

Kategorier : Försäljning & Marknadsföring


Senaste jobben från Mercuri Urval

Alla jobb hos Mercuri Urval

Liknande jobb Sales Support Manager