JM

NYFIKEN OCH DRIVEN SUPPORTTEKNIKER

Var med och bygg morgondagens samhällen med JM. Vår framgång bygger på balans mellan laganda, prestation, trivsel och personlig utveckling. Här är det lätt att bli sedd och uppmärksammad – en kultur som det är lätt att växa i helt enkelt.

Är du intresserad av att vara med och bygga upp JMs nyetablerade Servicedesk? Nu ges du en unik möjlighet att delta i och bidra till en ny organisation för hantering av IT support hos Sveriges största projektutvecklare av bostäder.  

 

 

ARBETSUPPGIFTER OCH TJÄNSTEN  

Till JM söker vi en supporttekniker som ska agera som en första kontakt och ta emot men även avhjälpa de felanmälningar och frågor som kommer in via mail, telefon samt via ärendehanteringssystem. Ytterligare kommer du att säkerställa att användarna av IT-tjänster har en driftsäker och användarvänlig arbetsplats samt får den bästa möjliga supporten gällande kvalitet. De problem som kräver en djupare felsökning eskalerar du vidare internt till rätt funktion. Här får du möjligheten att bidra till och vara en del av en ny organisation, då JM haft Servicedesken outsourcad fram tills nu.  

 

I rollen ingår:  

  • Ärendemottagning via mejl/telefon/ärendehanteringssystem  
  • Felsöka, driva och lösa incidenter & supportärenden med bästa service  
  • Administration av Office 365  
  • Administrera användare och dess rättigheter  
  • Administrera Active Directory och andra Windowstjänster  
  • Kommunicera med verksamheten, förstå vad som efterfrågas och koppla ihop detta med möjliga lösningar  
  • Medverka i problemlösning och föreslå sätt att optimera Incidentflödet till Service Desk Manager  
  • Jobba enligt ITIL processerna i syfte att optimera processer för att öka kundnytta  

Du rapporterar till Service Desk Manager och tjänsten är placerad i JMs moderna och fina lokaler i Solna.  

 

 

ERFARENHET, UTBILDNING OCH PERSON  

För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som har minst 3 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll. Kanske har du tidigare varit med och byggt upp en ny välfungerande IT Servicedesk. Du har en bred teknisk kompetens och kunskaper om ITIL processer. Du har erfarenhet av att arbetat med IT-support ärenden och goda kunskaper om Windowsplattformen, Active Directory, Microsoft Exchange, Officepaketet, Office 365 och fjärrstyrning. Du har eftergymnasial utbildning inom IT på minst 2 år.  

 

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är service-minded och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vidare har du en förmåga att arbeta strukturerat under pressade situationer, en förmåga att prioritera samt är en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål.  

 

Goda kunskaper i svenska och engelska samt svenskt medborgarskap är ett krav. Kunskaper i svenska och engelska krävs för att klara rollen. Meriterande är om du även kan Finska eller Norska.  

 

 

OM JM  

JM står inför en spännande förändringsresa inom digitalisering och effektiviseringsfrågor. I dag arbetar man agilt och proaktivt för att på sikt bli en digital ledare på marknaden. Som supporttekniker på JMs nyetablerade Servicedesk ges du möjlighet att bidra till JMs fortsatta framgång och resa mot detta mål.  

 

För JM är det viktigt att du delar deras kärnvärden: långsiktighet, engagemang, kvalitet, stilkänsla, lyhördhet och pålitlighet.  

 

Låter det intressant? Kontakta Level Recruitment!  

 

 

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar JM med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på denna länk. Vid frågor kontakta Sarah Sturesson (Level Recruitment) på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande.  

 

Välkommen in med din ansökan!  

 

Sista ansökningsdag : Om 20 timmar . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 1 juni

Kategorier : Teknik & Ingenjör


Senaste jobben från JM

Alla jobb hos JM

Liknande jobb NYFIKEN OCH DRIVEN SUPPORTTEKNIKER